lull loungewear

 
 
 
Home > Blog > Lull znamená klid, pohoda, odpočinek, a to je i čas, který je nejvhodnější pro oblečení Lull
 

Lull znamená klid, pohoda, odpočinek, a to je i čas, který je nejvhodnější pro oblečení Lull

Milé Lullinky,

jako vždy, ani dnes jsme na vás nezapomněli a připravili jsme si pro vás další Sobotní čteníčko. Přečtěte si na našem blogu velmi zajímavý rozhovor s designérkou značky Lull, Zuzanou.


Lull - to je klid, odpočinek, i volný čas, na který se oblečení Lull nejvíce hodí


V článku, který jsme si pro vás dnes připravili vám představíme designérku a zakladatelku značky Lull, Zuzanu Bačkádyovú, která nám velmi ráda a ochotně poskytla rozhovor o všem, co zajímá vás i nás.

Jednatřicetiletá Zuzana Bačkádyová se narodila v Topolčanech, ale momentálně žije se svou krásnou rodinkou ve vesničce u Senici. Má vystudovanou Ekonomickou univerzitu v Bratislavě a momentálně je to už šestý rok, který se věnuje se svým partnerem značce Lull.

 

Prozraďte nám, jak jste se dostali k designu? Nastal ve vašem životě nebo kariéře určitý zlomový bod, když jste se rozhodli, že se vyprofilujete na módní designérku?


Už jako malá holčička mě móda velmi zajímala, lákala mě, byla jsem schopná se i desetkrát svléknout a desetkrát obléci, dokud jsem nebyla úplně spokojená a až pak jsem mohla jít ven nebo do školy. Co se týče prvního zlomu, ten asi nastal, když jsem ukončila vysokou školu a během praxe jsem si uvědomila, že kancelářská práce asi nebude pro mě to pravé ořechové, to, čemu bych se chtěla věnovat do konce života. Toužila jsem zkusit něco své, něco vlastní, něco, co by bylo mému srdci blízké a naplňovalo mě to. Tak jsem si řekla, že zkusím to na půl roku a uvidím, jak to vypálí.



Odkud přichází inspirace pro vaše vzory? Co vám pomáhá, když vám dochází i poslední kapka kreativity?


Inspiruji se doslova všude, někdy i na takových místech, kde bych to vážně nečekala. V jednom momentě mě inspiruje stará babička ve svých old school šatech, v další chvíli je to moje dcerka s kalhotkami navlečenými na hlavě. Nejraději však zkouším věci rovnou na sobě a miluji experimenty s nůžkami v ruce :)


No a co se týče nedostatku kreativity, v žádném případě není třeba tlačit na pilu. Kreativita přijde přesně tehdy, kdy má přijít. Potřebuje čas. Stává se mi však, že si něco vymyslím, něco mě napadne a po nějakém čase začnu o tom pochybovat. Tehdy přichází na řadu nějaké motivační video na youtube a jsem v pohodě. Během této sezóny mi například dost pomáhal Karl Lagerfeld se svým přístupem. Pro mě je to PAN návrhář, od kterého si vždy nechám ráda poradit.


Inspirují vás i světové trendy a světoví designéři? Sledujete jejich?


Ale ano, vždy něco zachytím, ne však cíleně nebo žeby jsem jejich vyhledávala. Občas se stane, že se ke mně něco dostane, nesmím si to však připouštět, protože mě to ví ovlivnit, a to už pak těžší hledám svůj vlastní směr.


Co se týká vás, jaký druh módy upřednostňujete v soukromí nebo v běžném životě vy?


No zkuste hádat ... samozřejmě, že tu svou! Již několik let se od hlavy po paty oblékám do Lull. Je to prospěšné i pro mé budoucí návrhy, ať vím jak se věci nosí, jak se chovají časem, co mi na nich vadí nebo chybí.

Lull = jednoduchost, nadčasovost a kvalita


Jak by se dala charakterizovat vaše tvorba?


Asi takovými třemi znaky - jednoduchostí, nadčasovostí, kvalitou.


Co se týče materiálu, jaký používáte při vaší tvorbě?


Je to spíše individuální, roli tam umí sehrát několik faktorů. Jako první bych však podotkla, že preferuji měkoučký materiál a příjemný na nošení. Dalším takovým důležitým bodem je pro mě kvalita, aby materiál i po několika vypráních a častém nošení vypadal stále dobře, no a nakonec je to i design. Občas se stane, že bych už také podlehla designu na úkor kvality, tehdy však do toho vstoupí můj partner, hned mě stopne a, samozřejmě, neprojde mi to.


V jakém časovém intervalu navrhujete novou kolekci? Podléhá vaše tvorba něčemu konkrétnímu?


Ročně vytvoříme dvě kolekce - první je na sezónu Jaro/Léto a druhá na období Podzim/Zima.


Je možné vaši tvorbu vidět i na nějakém molu během módní přehlídky nebo v kamenné prodejně?


Vlastní módní přehlídku ještě za sebou nemáme, ale naše kousky již několikrát byly v minulosti takto prezentovány. Co se kamenných prodejen týká, tak naši značku můžete najít například v obchodě Pour Pour v Praze, v Banské Bystrici v prodejně s názvem „Miestni“ nebo i v Rakouských Alpách v obchodě Schuellies.

Na počátku byl župan, dnes je Lull synonymem pohodlného oblečení


Popište nám, jaké to bylo zakládat novou módní značku na Slovensku?


No bylo to ze začátku věru dost náročné a odvážné. Asi největší problém jsme měli s látkami, se šitím a s doplňkovým materiálem - čili vlastně s úplně základními věcmi k tomu, abyste vytvořili skutečně dobrý a kvalitní produkt. A firmy, které by se něčemu podobnému věnovali se mi nedařilo najít. Drtivá většina z nich totiž neměla žádnou webovou stránku, takže když jste nebyli z oboru, měli jste to skutečně moc těžké, hledat cestu k nim bylo přímo nadlidské. Prvním krokem k tomu, aby to celé mělo i nějaký smysl bylo najít kvalitních a spolehlivých dodavatelů. Další, druhý velký problém bylo šití. Já osobně jsem šít nevěděla, takže velkou výzvou bylo pro mě hledat šicí dílny, které by mi byly schopny a ochotny věci ušít. Většina z nich však šíje už jen pracovní oblečení, reklamní textil nebo exportuje do západní Evropy a neměli zájem o takové malé zakázky nebo jen za velmi vysoké ceny.

Celý příběh Lull začíná slovy: "Na začátku byl jeden župan ..."

 

Jaký byl důvod začít právě s módou na doma? Byla i nějaká kritika?

 

Právě župan byl pro mě kus oblečení, který jsem vnímala v úplně jiném světle než je obecně vnímán. Pro mě je to kabátek na doma, cítím se v něm velmi příjemně, jen tak si ho přehodím přes sebe a nikoho nezajímá, co mám pod ním. Tehdejší župany však byly zcela bez nápadu, vždyť všichni jsme znali jen saténové, froté nebo velké chundelaté župany. Proto i ten výrok: "Na začátku byl jeden župan ..." Postupem času se k županu připojilo i jiné domácí oblečení, a tím se vytvořil kompletní set.

Zda byla i nějaká kritika? Každopádně, se svými věcmi jsem nebyla spokojená a od samého začátku jsem si největší kritičkou já sama. Většího kritika opravdu nenajdete. Hlavně, když jsem se cítila omezená ve své tvořivosti kvůli nedostatku materiálu, výrobních možností, ale i svých technických dovedností.

 

Jak je na tom vnímání vaší značky?

 

Beru ji už jako svou součást, vyvíjí se zároveň se mnou. Každá kolekce nás posune o krok dál, tím jsme stále zkušenější a profesionálnější. A nemyslím tím jen design a naše produkty, ale celkově firmu.

 

Vaše zákaznice, fanynky nazýváte familiárně "Lullinky". Proč právě Lull a co to znamená? Co musím udělat, splňovat, abych se mohla stát takovou Lullinkou?

 

Začalo to tím, když se nám stále více zákaznic podepisovalo v mailech jako Lullinky. Nám se to nesmírně zalíbilo, bylo to takové milé, že jsme je tak začali oslovovat i my, stali se z nich naše Lullinky. Pro Lull jsme se rozhodli proto, že v angličtině znamená klid, odpočinek, čili přesně to, k jakému účelu bylo oblečení Lull určeno. Lull je čas, kdy si můžete vyložit nohy a dopřát si skvělý relax. Zároveň je to velmi jednoduché slovo pro každého a čte se rovněž v češtině, takže nehrozí, že by ho někdo špatně vyslovoval.

Aké jsou reakce zákaznic na vaše oblečení?

 

Jen a jen pozitivní. Nesmírně mě potěší, když jim přijde domů balíček od nás a dají echo, jaké jsou spokojené, jak se jim věci líbí a že se těší na další nákup. Prostě nám drží palce.

 

Váš největší úspěch?

 

No ani nevím. Ale asi to, že můžu dělat, co mě naplňuje, baví. Ne každý má takové štěstí.

 

Pokud byste se ocitli znovu na začátku, viděli byste se opět v módním průmyslu?

 

Ano, avšak se současnými znalostmi a zkušenostmi.

 

Jaká je vaše vize?

 

Mou vizí je neustále se zlepšovat a dělat věci s maximálním potěšením, radostí a vášní.

 

Co byste vzkázala vašim Lullinkám?

 

Chci se především poděkovat za jejich podporu a zájem o naše produkty. Velmi si vážíme, že i z velké konkurence nakupují u nás a zůstávají věrné značce Lull.