lull loungewear

 
 
 
Home > O Lull
 

Příběh o měkoučké značce

 

Příběh Lull se začal psát v roce 2010, kdy se naše designérka a zakladatelka značky Zuzka rozhodla začít si plnit své sny o navrhování a následně ve spolupráci se šikovnou švadlenkou, vytvořily první produkt značky Lull. Byl to župan. Avšak ne obyčejný. Byl teplý, ale zároveň lehký, příjemný na tělo, stylový, no pohodlný. O necelý měsíc se vyrobilo prvních několik designů a ty si rychle našly své první majitelky. To byl moment, kdy se začala tvořit filozofie značky Lull, "stylových a zároveň pohodlných věcí na doma". Lull však nezůstalo jen při jednom produktu, a tak vznikly první pyžama, župany, volné dlouhé trička a legíny. Všechno oblečení sloužilo na domácí využití a tím bylo Lull jedinečné. 

Do roku 2013 se Lull zúčastnilo několika módních veletrhů a oblíbenost značky rostla ze dne na den. Produktová linie se pomalu rozrůstala, do týmu přibyli noví šikovní lidé, avšak něco tomu ještě chybělo. A tehdy, jeden teplý podzimní den, kdy byl celý team Lull na procházce, přišla myšlenka vyrábět měkoučké věci nejen na doma. Po dlouhém navrhování, zkoušení a šití bylo dílo na světě! Do kolekce přibyly kalhoty, mikiny, trička a šaty, aby mohly být příjemné chvíle ještě příjemnější. Značka Lull Homewear se přejmenovala na Lull Loungewear a nastolila tak novou éru ve své mladé historii.

Rok 2014 patřil mezi další milníky pro naši firmičku. Lull si uvědomilo, že pro jeho další pokrok bude nezbytné mít svou vlastní dílnu, což znamenalo získání svobody a nezávislosti v tvorbě a výrobě nových kolekcí. Následovaly další inovace a přišla i první návštěva jednoho z největších světových veletrhů ve světě módy, Premiere Vision v Paříži, kde jsme navázali spolupráci s renomovanými evropskými výrobci látek. Naše designérka si vždy dává záležet při výběru materiálů a veletrh těchto kvalit jí nabízí přesně to, co tak dlouho hledala – nejkvalitnější evropské a světové materiály – na jednom místě. V Lull platí, že vybrané materiály musí být nejen kvalitní a příjemné na dotek, ale zároveň musí být vyrobeny v souladu s naším životním prostředím. Po splnění této podmínky se cesta za dokonalým produktem zdála opět blíž. 

V roce 2015 se designová linie vyšplhala na 67 produktů a Lull neodmyslitelně patří mezi oblíbené značky nejen v rámci slovenské, ale i české nezávislé módy.

Začátkem roku 2016 představila značka svou první kolekci plavek a začala pracovat s úplně novými materiály. Do produktové linie tak přibyly nové typy produktů, které byly určeny na běžné nošení. Mezitím se naše značka zařadila mezi 100 nejlepších start-upů "Děláme to jinak" a rovněž se účastní i různých kampaní, které podporují transparentnost a poctivost v módním průmyslu. Mezi posledními to byla iniciativa britského hnutí Fashion Revolution, které přišlo s kampaní "WhoMadeMyClothes", které mělo za cíl poukázat na původ výroby oblečení. 

Rok 2017 se také zapsal do historie značky jako další výjimečný rok. Rok plný nových zážitků, objevování potenciálu značky a dalších příležitostí pro pokrok. Mezi největší výzvu určitě patřila první linie produktů vyrobených z indigo úpletů, které jsou nejdříve barvené přírodním barvivem a následně speciálně prané a ošetřené pro dosažení jeansového looku. Kolekce Jaro / léto 2017 měla sice úspěch, ale i svá úskalí, neboť při těchto speciálních pracích technikách vznikly různé nepředvídané situace, na které jsme nebyli připraveni, a o to víc jsme museli být měkoučcí na našem zákaznickém servisu. Jelikož filozofií Lull je neustále se zlepšovat a učit se, nejlépe se učí na vlastních chybách a brali jsme je tedy i jako příležitost k ponaučení a možnost, jak jít dál chytřejší a zkušenější.

Asi nejkrásnějším zážitkem tohoto roku bylo focení jarní kolekce na Kanárských ostrovech s našimi modelkami. Bylo to speciální vícedenní focení přímo u moře, které jsme si velmi užili.

Lull na Kanárskych ostrovoch

Vedle toho pokračovaly přípravy na novou sezónu Podzim / Zima, kde jsme si laťku nastavili opět o něco výše. Nová zimní kolekce se představila dosud s největší variabilitou materiálů a produktů vůbec a nastavil se tak trend měkoučkého oblečení NEJEN na doma, který formoval značku Lull v dalších letech. V kolekci jsme přinesli poprvé úspěšný model zimní bundy Honey Comb, či zateplené sobí legíny. Nabídku jsme rozšířili o pletené výrobky od tradičního českého výrobce čepic a šál.

V tomto roce jsme se zúčastnili i obnoveného veletrhu Trenčín město módy, kde jsme se úspěšně prezentovali a stali se oděvní firmou za rok 2017. Velmi nás toto ocenění potěšilo, stejně jako navázaná spolupráce s porotkyní této soutěže paní PhDr. Danou Lapšanskou, která v současnosti působí v oblasti módního marketingu a věnuje se také pedagogické činnosti na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Pro nás je to velká pocta, že se s námi dělí o svůj názor a dlouholeté poznatky, které ze světa módy za svou kariéru nasbírala.

Lull Loungewear zimná kolekcia 2017

..rok 2018 ..

Slovy našeho Edy ..

"Rok 2018 považuji za velký milník pro naši značku, protože poptávka po věcech neustále narůstala, no a my jsme na to nebyli dostatečně připraveni. Potřebovali jsme se reorganizovat a nastavit nový systém, který by nám umožňoval plynulou výrobu, automatizaci procesů a nastavit úkoly pro jednotlivá oddělení. Zde jsme měli velké štěstí a do Lull se vrátil Michal Cabada, který se v této práci nejenže našel, ale také skvěle zapadl do našeho nového týmu. Když se podíváme zpětně kolik věcí se událo, tak někdy nevěřím, že jsme to všechno zvládli realizovat. Za to velká díky právě jemu a asi to bude znít jako klišé, ale náš úspěch tkví hlavně v našem skvělém týmu lidí, který je pracovitý a spolehlivý, ale v první řadě oduševnělý pro tuto práci... každý z nás vlastně "bojuje" na své "frontě" za společné cíle a hodnoty naší značky.

Lull jarná kolekcia 2018

Co se týče naší tvorby, začali jsme se více zaměřovat na slow-fashion. Do kolekce jsme zahrnuli linii Basics, tzv. základních kousků, které chceme stále nosit, neboť jsou nadčasové. Když jsou precizně ušité a použité kvalitní materiály, vydrží více než jednu sezónu. To jsou ty kousky, do kterých se vyplatí investovat. V kolekci přibylo více produktů vyrobených z eco a organických materiálů. Navázali jsme nové spolupráce s výrobci látek, kteří se zaměřují na ekologičtější materiály, či jiné způsoby získávání přízí jako například firma Recover, kde se využívá textilní odpad, ze kterého se znovu vyrábí příze, a z ní znovu tkají látky, takže jde o up-cyklování bavlny.

Lull Loungewear kolekcia zima 2018

Rok 2019 byl pro naši firmu jedním úžasným rokem, kde jsme naplno pocítili velké změny, které jsme v předchozím roce udělali, ale tak jako v každém roce, i v tomto jsme si stanovili nové cíle a přijali další výzvy. Hlavní výzvou bylo nalezení spolehlivých a kvalitních dílen zde na Slovensku nebo v blízkých okolních zemích pro období hlavní sezóny Podzim / Zima. Úspěšně jsme to splnili a osvobodili jsme naši dílnu o komplikované produkty jako zimní bundy či podšité mikiny, které se šily na východě Slovenska, či kardigany ušité v rodinné dílně nedaleko v Maďarsku. Byla to opět nová škola a nové zkušenosti, které věříme, že zužitkujeme opět v budoucnu.

Jedním z našich velkých cílů bylo posílit i náš designérský tým o nové designéry, což se nám úspěšně podařilo a součástí našeho týmu se stala velmi šikovná a kreativní Aďa Šátková. Nejvíce nás těší, že první modely, na kterých nám Aďka pomáhala se již objevily v kolekci Podzim / Zima 2019 a můžeme tak dávat příležitost mladým designérům doma na Slovensku ☺

Těšíme se na další, jubilejní rok 2020, kdy naše značka oslaví 10 výročí od svého vzniku, na všechno nové, co nám přinese a věříme, že naše vize měkoučkého oblečení se bude nadále naplňovat ve smyslu našeho hesla "GETTIN 'BETTER EVERY SEASON "(Lepší každou sezónou) :)

Lull Loungewear fotenia v roku 2019